Wednesday, July 22, 2009

PAMERAN SEMPENA KEMPEN 'MERINDU ALAM'











Pada 19 Julai 2009, Jabatan Geografi dengan kerjasama Persatuan Geografi UPSI telah dijemput untuk mengadakan pameran alam sekitar bersempena Kempen Merindu Alam anjuran Jawatankuasa Mahasiswa Kolej (JMK) Kolej Harun Aminurrashid, KHAR.

Antara aktiviti yang diadakan bersempena pameran ini ialah demonstrasi penggunaan peralatan berkaitan geografi, pameran poster serta jualan buku-buku rujukan geografi. Sambutan dari penghuni KHAR amat menggalakkan terutamanya terhadap demonstrasi dan pameran peralatan geografi. AJK yang terlibat terdiri daripada Majlis Tertinggi Persatuan Geografi dan Rexco Semester 5.

Pada sebelah awal pagi, pameran ini telah dilawati oleh Pengetua, Felo serta JMK KHAR. Rombongan lawatan ini telah diberi penerangan serta demonstrasi penggunaan peralatan geografi oleh AJK yang terlibat. Pameran ini juga telah mendapat liputan Akhbar Sinar Harian.

Buat KHAR, MT Persatuan Geografi merakamkan jutaan terima kasih dan setinggi penghargaan kerana sudi memberi peluang kepada persatuan amnya, dan jabatan khasnya untuk terlibat sama dalam Kempen Merindu Alam ini. Terima Kasih

No comments:

Post a Comment